Digitální účtenka
9. září 2024
Vláda v srpnu letošního roku schválila návrh ministerstva průmyslu o uzákonění digitální účtenky. O jejím legislativním ukotvení, které značně usnadní proces nakupování, se bude dále diskutovat. Papírová účtenka by podle návrhu měla být pouze na vyžádání zákazníka, čímž by se ušetřily až kilometry papíru a zamezilo by se vyhazování papírových účtenek ihned po jejich vytištění. Digitální účtenku v jednotném formátu by bylo možné získat například prostřednictvím aplikace, e-mailu či QR kódu, což by mělo celý proces nakupování zrychlit, zefektivnit a zákazník by měl lepší přehled o svých nákupech a okamžitý přístup ke všem účtenkám, aniž by musel schraňovat papírové účtenky.
Již dnes některé obchodní řetězce nabízejí možnost volby mezi elektronickou účtenkou zaslanou do aplikace nebo na e-mail a účtenkou papírovou.
Naše společnost je na digitální účtenku připravena již nyní. Naši zákazníci mají možnost v systému WinShop SQL nastavit výstup pokladního dokladu ve formě tištěné účtenky a nebo PDF dokladu, který lze automaticky odesílat na ručně zadaný nebo registrovaný e-mail zákazníka a nebo jej lze uložit do zákaznické sekce daného klienta v mobilní zákaznické aplikaci.