Flamengo květiny
Obor:
Produkty:
Příběh společnosti
zákazník: Flamengo květiny s.r.o.
Květinářství Flamengo bylo založeno v roce 1996 a od té doby si vybudovalo největší síť prodejen se širokým sortimentem řezaných květin, pokojových rostlin a doplňků v České republice. V současné době provozuje již více než 200 prodejen, nejčastěji v nákupních centrech, obchodních domech, supermarketech i hypermarketech po celé ČR a na Slovensku. Při své obchodní činnosti a péči o zákazníky chce společnost udržet vysoký standard, proto investuje energii do kontrol nákupního chování zákazníků, přístupu personálu, systému řízení a kontroly jakosti zboží – tyto kroky pak udržují Flamengo krok před konkurencí a neustále v pohybu a obchodním rozvoji. Sesterská společnost Storge – velkoobchod s řezanými květinami posílá ty nejčerstvější květiny, přímo na pobočky v jednotlivých městech.
- Provozoven
- 200
- Let spolupráce
- 14
- Rok realizace
- 2009
- Založení společnosti
- 1996
Největší výhody řešení WinShop
Segment maloobchodního prodeje květin je zcela specifický, pracuje se sortimentem řezaných květin, který rychle podléhá zkáze. Z tohoto důvodu vyžaduje speciální optimalizační nástroje pro evidenci zásob, flexibilní způsob objednávání zboží z velkoobchodu a v neposlední řadě i sadu kontrolních nástrojů pro sledování prodejů obsluhy, odpisů a evidenci tržeb. Zcela unikátní je i způsob vytváření vazeb a výroba kytic, která musí akcentovat aktuální zásobu řezaných květin. Obchodní, skladový a pokladní systém WinShop SQL, implementovaný ve společnosti Flamengo, je navíc přímo napojen na sesterský velkoobchod Storge, který je dodavatelem veškerého zboží pro prodejny Flamengo. Tato koncepce umožňuje rychlé zásobování prodejen a poskytuje i významnou zpětnou vazbu pro objednávání zboží v Holandsku.
Stabilní maloobchodní a velkoobchodní systém
Skladová optimalizace a flexibilní zásobování prodejen
Sada kontrolních funkcí pro maloobchodní prodejny
ON LINE napojení na firemní e-shop
Automatizované vykrývání zákaznických objednávek
Automatizovaná příprava dodavatelských objednávek
Importy dodavatelských dokladů
Systém promoakcí a slev
Zákaznický systém
Rychlá inventarizace
Napojení na účetní systém HELIOS
Příběh implementace
V roce 2008 nás oslovil management společnosti s poptávkou na implementaci pokladního a skladového systému do maloobchodních prodejen s květinami. Důvodem byla nespokojenost se stávajícím řešením a zároveň očekávání rozvoje sítě a s tím souvisejícím nárůstem požadavků na efektivní řízení celé sítě, které jim současný dodavatel nedokázal zajistit. Naši analytici předložili vedení společnosti komplexní návrh řešení, které pokrývalo jak řízení maloobchodní sítě, tak i napojení na velkoobchod. Vedení společnosti naše řešení i související cenovou nabídku akceptovalo a začátkem roku 2009 byla zahájena implementace.
WinShop SQL
Pilotní fáze zahrnovala implementaci 20 vybraných provozoven. Po dokončení pilotní fáze a odsouhlasení akceptačních kritérií byla zahájená další fáze implementace, která zahrnovala implementaci na zbylých cca 100 provozovnách. Celá implementace byla úspěšně dokončena a byla pevným základem pro další spolupráci. Společnost Flamengo postupně rozšiřuje síť svých prodejen nejen v České republice ale i na Slovensku. S rozvojem sítě, a především v souvislosti s potřebou optimalizace zásobování, podporou prodeje zákazníkům, potřebou realizace zákaznických programů a v neposlední řadě i s propojením prodejen s vlastním e-shopem požaduje vedení společnosti Flamengo po našich analyticích a programátorech nové, invenční úpravy obchodního systému. Díky mnohaleté zkušenosti, pochopení principů prodeje květin a ochotě zákazníka investovat do nových funkcionalit se nám podařilo společně vybudovat nejmodernější pokladní a obchodní systém pro segment prodej květin ve střední Evropě.